هفتگ
هفتگ

هفتگ

خوشا فریاد زیر آب

آرتور شوپنهاور  فیلسوف آلمانی میگه:

((بدترین درد میان آدمیان نصیب  کسی است که بسیار می داند و هیچ نمی تواند.))همین جمعه شب گذشته تو میدون انقلاب یه آقای جوون خوش قدو بالا دست بلند کرد دربست واسه ترمینال جنوب که سر بیست تومن توافق کردیم. داشتم کارگر رو میومدم پایین که یهو بی مقدمه گفت راه آهن گفتم میخوای بری راه آهن گفت نه ترمینال جنوب. کمی پایین تر باز تکرار کرد گفتم مگه نمی خوای بری ترمینال جنوب گفت چرا میخوام برم پرسیدم پس چرا هی میگی راه آهن؟! جواب داد آخه رو تابلو نوشته بود... چیزی نگفتم چند دقیقه بعد گفت بپیچ راست گفتم چرا؟ مسیر ترمینال جنوب که اینوری نیست؟ از بهترین مسیر دارم میبرمت، سکوت کرد چند لحظه بعد مجدد گفت بپیچ راست گفتم مسیر ترمینال جنوب اینوری نیست، اگه مسیر بهتری میدونی بگو  گفت اصلا اهل تهران نیستم و جایی رو بلد نیستم، بچه ایذه بود. چند مرتبه دیگه تکرار کرد که توجه نکردم و عکس العملی نشون ندادم فقط حواسم رو جمع تر کردم با خودم گفتم نکنه مشکل روانی یی چیزی داره. خلاصه دم ترمینال که پیاده شد گفت پونزده تومن بده گفتم تو باید بیست تومن بدی جیب هاش رو گشت، گفت پول ندارم بریم از عابر بانک بگیریم گفتم چرا تو مسیر نگفتی؟ هاج و واج نیگام کرد خلاصه نشست تو ماشین تا بریم عابر بانک پیدا کنیم نیم ساعت گشتیم تا بلاخره تو نازی آباد یه عابر بانک پیدا کردیم دو سه مرتبه کوشش و خطا کرد و نهایتا پول گرفت دوباره رفتیم سمت ترمینال جنوب،طی مسیر چندین مرتبه گفت بپیچ راست که توجه نمی کردم نزدیک ترمینال گفتم پولت رو بده که دیگه اونجا علاف نشیم، دیدم شصت تومن داد جای بیست تومن،تراول پنجاهی رو براش خرد کردم و بهش برگردوندم  نهایتا چیزی رو که شک داشتم ازش پرسیدم  مواد زدی گفت آره،دم درب  ترمینال  کلی  بهش سفارش کردم و حرف زدم  که حواسش رو جمع کنه تو ترمینال جنوب پر از گرگه که آدم رو درسته میخورن 

( اصلا پول رو برای این خرد کردم که اگه از دست میده پنج تومن از دست بده نه پنجاه) میدونستم حرفام  تاثیری نداره بیشتر برای دل خودم میگفتم  موقع پیاده شدن باهام دست داد و گفت خیلی ازت ممنونم...

براش دعا کردم ازش که دور شدم زدم بغل و یه دل سیر گریه کردم...

 خوشابه حال اونهایی  که حافظه ضعیفی دارن، خوشا به سعادت کسایی که خاطرات تلخشون تکرار نمیشه، خوشا به روزگار آدمهایی که فقط شنیدن نه اینکه ببینن و با تموم وجودشون لمس کنن،خوشا به زندگی کسایی که سرما رو از روی دما سنج متوجه شدن نه از سگ لرزه هاشون،خوشا به غیرت اونهایی که میبینن و میدونن و میتونن اما ککشون هم نمیگزه...

نظرات 7 + ارسال نظر
حمید دوشنبه 23 مهر 1397 ساعت 00:55

غم‌انگیز، عجیب... و تلخ...

تلخ و تلخ و تلخ

مینا دوشنبه 23 مهر 1397 ساعت 05:49

سلام.
من تا الان خواننده ی خاموش بودم ولی این ازوناش بود.دردناک

سلام
زیر پوست شهر خیلی مسایل وجود داره که ازش بی خبریم

آذین سادات دوشنبه 23 مهر 1397 ساعت 08:14

آخی ...
اشک منم در اومد

کاش اشک مسببینش در بیاد

ملیحه دوشنبه 23 مهر 1397 ساعت 09:29

خدا میدونه چه خانواده هایی به خاطر این مواد توهم زا از هم پاشیده شده و چه جوانهایی مثل برگ خزان به زمین ریختن خدا برامسببش نسازه حتی روستاهایی هستن که نه آب دارن نه برق نه امکانات ولی تا بخوای به وفور شیشه وکراک ردوبدل میشه

قاچاق ومواد مخدر اصلا شبیه اون چیزی که تو سریال های تلویزیون نشون میدن نیست بسیار شبکه گسترده و پیچیده ای داره

شمسی خانم دوشنبه 23 مهر 1397 ساعت 10:50

متاسفم برای جوون هایی که اینطور نابود میشن. دیشب یه فیلمی تو صفحه خانم میلانی دیدم که تو خراسان آقایی به نام دکتر نبی کارخونه ای تاسیس کرده و به کسانی کار میده که قبلا معتاد بودن یا سوء سابقه داشتن. چون اجتماع این آدم ها رو بعد از بهبودی هم قبول نمی کنه و جایی بهشون کار نمیدن. برای این کار هم کاتالوگ هایی چاپ میکنه و تو مکان های عمومی می گذاره که اگه دنبال کار هستید شرطش این هست که سوء سابقه داشته باشید.

دم ایشون گرم

تیراژه دوشنبه 23 مهر 1397 ساعت 16:15

کاش برای این آدما یه جایی و یه راهی و یا آدمی بود که همینقدر حواسشون بهشون بود اندازه ی تو توی مسیر، لااقل اندازه همون مقدار توجه و دلسوزی ای که تو کردی و معمولا از کسی برنمیاد. باور دارم بعضی وقتها همینقدر توجه و محبت برشون میگردونه. ایشالا که تفریحی و گهگاهی میره سراغش و گرفتار نشده و رها میکنه
با همه ی گاردی که نسبت به این مواد و اکلا این مقوله دارم دلم لرزید و چشمهام نمناک شد

حرفت درسته، البته من زمان زیادی با افراد معتاد سروکار داشتم و باهاشون زندگی کردم و خب تا حدودی نسبت به مردم عادی شناخت بهتری ازشون دارم. معتاد کمتر شبیه اون تصویری هست که ازشون ساختن

تیراژه سه‌شنبه 24 مهر 1397 ساعت 13:19

:)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد