هفتگ
هفتگ

هفتگ

بخاری

چند روز پیش منزل یکی از اقوام بودم پسر دوازده،سیزده ساله اش میگفت بابا این بخاری رو عوض کن بو میده!  بسیار متعجب شدم چون اولا هیچ بویی نمی اومد دوما کلا بخاری گازی اساسا بو نداره...پدرش توضیح داد چون پسر دوست داره شوفاژ یا چیلر داشته باشند این حرف رو میزنه، الباقی صحبت هاش رو نمی شنیدم رفتم به سالهای قبل زمانی که بخاری نفتی داشتیم و داستانهای پر کردن باکش تو نیمه شب های سرد و برفی زمستون، یا قبلترش که بخاری گازوییلی داشتیم و بوی وحشتناکی که داشت،لوله های پراز دوده... یا حتی قبلترش زمان بچگی که والور بود و علاالدین و صبح ها که دست و صورت میشستیم و موقع فین کردن از بینی مون کلی سیاهی بیرون میومد، بحثم پیش کشیدن سختی های دوران گذشته نیست بلکه میخوام بگم توی بیست سی سال چقدر شرایط عوض شده که امروز یه بچه سیزده ساله که نه میدونه شعبه نفت چیه نه از بشکه و پیت بیست لیتری خبری داره میگه بخاری گازی بو میده! 


پی نوشت: به دلیل سرماخوردگی شدید،همراه تب و لرز به روز رسانی با تاخیر انجام شد.(پوزش)

نظرات 3 + ارسال نظر
فرنوش پنج‌شنبه 27 دی 1397 ساعت 09:36

برادرزاده م (16ساله) به داداشش (13ساله) گفت: میدونستی وقتی عمه همسن ما بوده، موبایل نبوده! داداش کوچیکتر با تعجب برگشت به من گفت: عمه یعنی شما تو غار زندگی میکردین ؟؟؟!!!!

بله قابل باور هست اما درکش سخته، سرعت تغییرات تو عصر ما خیلی زیاد شده

حمید پنج‌شنبه 27 دی 1397 ساعت 10:59

تنها چیزی که هیچوقت تموم نمیشه بیشتر خواستنه... بازی غم‌انگیزی که از اولین روز به‌دنیا اومدنمون شروع میشه و تا وقتی رومون خاک بریزن ادامه داره....

بلا دور باشه. جدیدا زیاد مریض میشی. یه پیگیری بکن. شاید سیستم ایمنی بدنت ضعیف شده و نیاز به رسیدگی داره

بله حرص آدمی برای بیشتر و بهتر خواستن تمومی نداره...
سلامت باشی، میدونی که من با دکتر و دارو کلا میانه یی ندارم

ملیحه پنج‌شنبه 27 دی 1397 ساعت 13:42

زمان ماکرسی ذغالی بود ازسر یخ می‌کردیم از پا داغ می‌کردیم سرمونو می‌کردیم زیر کرسی بوی پاهامون که از صبح توچکمه پلاستیکی بود کلافمون میکردبعضی وقتها اگه نفت داشتیم بخاری روشن میکردیم بااین حال دلمون خوش بود بچه های الان ناز نازین
براسرماخوردگی بنفشه با عناب دم کنید بخورید شلغم و لبو بهترین دارو برا سرماخوردگی نسخه پزشک هفتک

کرسی برای من یه خاطره گنگ هست البته یادمه برقی بود و یکبار هم شلوارم رو سوزوند، اما کرسی رو خیلی دوست دارم البته از جنبه نوستالژیکش نه گرما زایی...
سپاس بابت نسخه گیاهی تان خانوم دکتر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد