هفتگ
هفتگ

هفتگ

تو بگو

روانشناسها میگن:

مردهاراعصبانی نکنید

وقتی مردها عصبانی میشوند قابلیت انقباض عضلاتشان به مراتب بالا میرود....

مردها در عصبانیت فقط دوست دارند از موضوع فرار کنند.آنها به حل مسئله فکر نمیکنند تلاش نکنیم تا متقاعدشان کنیم...

مردها در عصبانیت شخصیتی بدبین، بد دهن و نامهربان دارند...

فقط یک راه دارد سکوت کنید وقتی سکوت کنید زودتر آرام میشوند وقتی آرام شدند راحتتر متقاعد می‌شوند

روانشناسها میگن:

زنهاراعصبانی نکنید

زنها وقتی عصبانی میشوند قدرت جسمیشان از بین میرود اما به همان ترتیب قدرت زبانی بالایی دارند...

یک زن در عصبانیت تمام بدی هایی که در طول عمرش به او کردید را در پنج دقیقه طوری جلوی چشمانتان میاورد که باور نمیکنید...

غر زدن از ویژگی های بارز همه زنان است.

یک زن را وقتی عصبانی کردید عواقبش را تا یک هفته و گاهی تا یک ماه باید بپذیرید. زنها ماجرای عصبانیتشان را در تمام این مدت با خود حمل می‌کنند.

..............

بسیار خوب این حرف روانشناسان علیرغم اینکه در دودسته بندی کلی ارایه شده رو با اغماض می پذیریم اما نکته یی که ذهن آدم رو درگیر میکنه اینه که بعضی انسانها که متاسفانه در جامعه امروز رشد زیادی داشته اند و روند رو به تزایدشون روز افزون بوده ( حالا عمدتا به دلایل اقتصادی و تبعیضات وحشتناک یا هر عامل دیگه یی)  بصورت پیش فرض عصبانی هستند یعنی ما عصبانی شون نمیکنیم بلکه اونها بدون اینکه ما کمترین دخالتی در عصبانیتشون داشته باشیم کلا عصبانی هستند و مستعد و آماده درگیری اعم از بدنی و زبانی.

با این دسته افراد چه باید کرد؟ چقدر سعه صدر بخرج بدیم تا کجا صبوری کنیم؟ اصلا مگه اکثر ما در شرایط بهتری هستیم که در کمال آرامش مشغول کظم غیظ باشیم و پیشگیری کنیم از برخورد با این جماعت عصبانی بالفعل؟

نظرات 3 + ارسال نظر
فانوسدار دوشنبه 8 بهمن 1397 ساعت 09:43

سلام
این روزای حال همه ی ما آشفته است.من تحملم را خرج خانواده و همکارانم می کنم امادر مقابل غریبه ها آماده ام تا یک بزن بزن حسابی بکنم نه کلامی، فیزیکی... خشم سنگینی را با خودم می کشم و دلم یک کتک کاری حسابی می خوادتا خالی بشه
شما نگران نشوید مسیرم سمتهای شما نیست

سلام
سرکار خانوم حالا شما آروم باش،چون خشم روی خشم چیزی جز افسوس درپی ندارد.

سمیه دوشنبه 8 بهمن 1397 ساعت 11:03

عالی بود

تشکر

فرنوش چهارشنبه 10 بهمن 1397 ساعت 08:46

سلام. من با روانشناسانی که این دسته بندی رو انجام دادن و با بزرگان علم و ادبی که مدارای دائمی با بداخلاقها رو تجویز کردن به شدت مخالفم.
این ایده های بازاری که به درد کتابهای کم حجم و پرفروش بی خاصیت میخوره، منجر به اسلحه دادن به دست عده ی کثیری شده که هیچ هنر و منطقی ندارن و با سواستفاده از این قوانین من درآوردی با یه اخم و آه و اووه های دائمی از اطرافیانشون سواستفاده می کنن ا در قبال هیچ چیزی پاسخگو نباشن.
جالبترین چیز که عزیزان روانشناس بهش بی توجه بودن، صحنه های تقابل دو تا از این حق به جانبان عصبانی با هم هست. هر کدوم به لحاظ اجتماعی و قدرت مالی (یا هی قدرت دیگه) پایینتر باشه کلیشه هاش رو کنار میذاره و تبدیل میشه به یک مداراگر. اگر این بنده خدا اینقدر قشنگ مدارا بلده بیخود در مقابل عزیزانش یا ضعیفتر از خودش اون سلاح پرخاشگری رو دست میگیره و میگه من اینم باید تحملم کنید علم هم طرف منو میگیره.
ببخشید فک کنم خیلی بدخلقی کردم با این نظر دادنم ولی از این نظریاتی که باعث پررو شدن مردم بی هنر میشه حرصم میگیره

سلام
بله دقیقا اینجوری هست که اشاره کردی علی الخصوص اینکه روانشناسی ترجمه شده بدون شناخت شرایط جامعه بیشتر شبیه کلاشی و کلاه برداری نوین هست که متاسفانه طرفداران زیادی هم داره... در مورد مثالی که زدی هم باهات موافقم این دست افراد به شدت اراده معطوف به قدرتی دارند که تاسف برانگیزه...
نهایتا اینکه اصلا هم بدخلقی نکردین و خوشحال میشم از خوندن نظراتتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد