هفتگ
هفتگ

هفتگ

خواب

میگن: خواب های طلایی یه مرد، رویاهای از دست رفته بیداری شه...

من خیلی خواب میبینم که عمدتا کابوس های دهشتناکیه، واسم سوال شده چرا یه خواب آروم، یه رویای شیرین سراغم نمیاد؟ اینکه نمیشه سهم ما همه اش ترس باشه و نکبت و سیاهی...

یه ضرب المثل هست که میگه: از هر چی میترسیدم سرم اومد. 

حالا شده قصه زندگی ما از هرچی میترسیم و فرار میکنیم تو خواب و بیداری یقه مون رو میگیره!

حتما این داستان رو  از جوانگ جو فیلسوف مشهور چین باستانشنیدید:دیشب خواب دیدم که پروانه ام و امروز وقتی بیدارشدم سوال برایم پیش آمده که من حقیقتا انسانی هستم که خواب دیدم پروانه ام یا حقیقتا پروانه ای هستم که خواب می بینم انسانم...

حالا منم و هزاران سوال که همیشه بی جواب مونده!

نظرات 7 + ارسال نظر
آذین سادات سه‌شنبه 1 بهمن 1398 ساعت 08:13

سلام
خوبید؟
بخاطر اینه که با فکر های مشوش میخوابید
به نظرم دلیلش اینه که هم بخاطر شغلتون پای درد دل مردم مینشیدید
هم به خاطر مهربونیتون با مردم هم ذات پنداری میکنید و غصه شون رو میخورید
الهی خواب و بیداریتون لبریز از آرامش باشه

سلام
ممنون، سپاسگزارم بابت دعای خیر و زیباتون

الهام (حس مکتوب) سه‌شنبه 1 بهمن 1398 ساعت 09:19 http://hesemaktoob.blog.ir

وقتی آدم ذهنش آروم باشه راحت و آروم هم میخوابه. امان از وقتایی که توی وجودت استرس و ترس و ناراحتی باشه خواب آدم چنان آشفته و بد میشه که ترجیح میدی تا میشه بیدار بمونی و نخوابی.
ان شاالله که همه خوابها به خیر و خوبی تعبیر بشه.

ذهن مشوش، روح خسته...
درست اشاره کردی سعی میکنم اونقدر بیدار بمونم که وقتی رفتم تو رختخواب تو کسری از ثانیه خوابم ببره...
سلامت باشی انشاالله

ملیحه سه‌شنبه 1 بهمن 1398 ساعت 12:24

خواب بیشتر بیانگر احساسات روزانه آدمه برو خدا روشکر کن تو خواب راه نمیری با اون خوابهای دهشتناک
یه زن دایی دارم دایی بنده خدا پاشو می بنده که شب راه نیفته بره توکوچه
تو خواب می ره آب میاره برا د اییم میگه بیا آب بخور میریزش رو سرش
د اییم خیلی دوسش داره وگرنه تا الان ولش میکرد تو خواب بره

دم دایی شما گرم

شمسی خانم چهارشنبه 2 بهمن 1398 ساعت 07:49

اگه کتاب روانشناسی خواب اثر فروید رو نخوندی حتما بخون. فکر کنم که کمک زیادی کنه که بتونی خواب هات رو تحلیل کنی. دنیای خواب خیلی عجیبه. اونقدر که علم حالا خیلی راه داره تا کاملا بتونه تعریفش کنه و بخوبی تحلیل اش کنه.

حتما میخرم و میخونم، اما بعید میدونم این حجم از کابوس درهم برهم و طولانی تفسیر و تحلیلی داشته باشه.
ممنون بابت معرفی کتاب

مرجان چهارشنبه 2 بهمن 1398 ساعت 08:20

منم همیشه خوابای وحشتناک میبینم. عموما خوابام تو قبرستون و کنار اموات و تو فضای وحشت و استرس و ... میگذره . اصن یه فیلم سینمایی تو ژانر وحشته برای خودش. اما هیچ وقت به تعبیرش فکر نمیکنم .

منم اصولا اعتقادی به تعبیر خواب ندارم.

شیرین چهارشنبه 2 بهمن 1398 ساعت 23:43 http://www.ladolcevia.blogsky.com

براتون خواب راحت و عمیق آرزو می کنم. از ان خوابها که آنقدر راحت اند که صبح روز بعد فکر می کنید اصلا خوابی ندیده اید.

خیلی سال میشه حسرت همچین خوابی که گفتی به دلم مونده

علی یکشنبه 6 بهمن 1398 ساعت 07:20 http://eshqh.blogsky.com/

سلام
خواب اگر با شرایط خاص خودش باشه رویای صادقه حساب می شود و نوعی الهام هست.
ما در گذشته هم نمونه هایی از آن را داریم مثل سرگذشت حضرت یوسف
و خواب پادشاه مصر و خواب آن دو زندانی همراه حضرت یوسف
اما به شرطها و شروطها
نفی ابد نمیشه کرد خواب و تعبیرهایش رو که متخصص فن باید تعبیرش کرد.

سلام
بله در مورد انواع خواب، چه از منظر علوم قدیم و چه از دیدگاه روانشناسی جدید خوانده ام... بیشتر کابوس های مداوم مد نظرم بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد